10 év, 10 kép

április 03, 2020

Idén jubilál a Bacu-photo - 10 éve fotózok esküvőket. #vénróka
Kitaláltam egy (remélhetőleg számotokra is) érdekes visszatekintést: minden évből megmutatok 10 számomra kedves vagy emlékezetes fotót.
Indításnak itt van minden évből egy :) 2010-2019
(Az egységes látvány érdekében újra útómunkáztam a régi fotókat is.)
***
2010-ben elsősorban egyéni portrékat fotóztam. Ekkor még többnyire barátok, ismerősök álltak a lencsém elé.
Majd befutott az első esküvős megkeresésem :) 10 év sok idő, az a pár már külön utakon jár azóta, így róluk nem töltök fel képet. Ellenben a második esküvőről két fotót is láthattok - vidám pillanatok Ildivel és Arnolddal :)
Mindezek mellett nem volt ez egy vidám év - épp egyetemen kínlódtam, s az előadások szüneteiben ilyen - akkor búskomornak gondolt, ma már minimalista instagramképnek számító - képeket készítettem :) A húsboltoltot nem sokkal a fotó elkészülte után lebontották.
***
2011-ben már jócskán szétfutott a (jó)hírem. 13 pár bízta rám az esküvője fotózását. Sokuk jegyes fotózásra is eljött, és legtöbbjüket reggeltől éjjelig kísértem a nagy napon. Nagyon sokat tanultam, tapasztaltam ez idő alatt. Nem csak a fotózásról, hanem emberekről, kollégákról, egyszerűen arról, milyen is ez a „lagzis ipar” :) 
Ezen kívül számtalan lányt fotóztam romosabbnál romosabb épületekben, dögösebbnél dögösebb ruhákban - vagy az nélkül ;)
Felvételt nyertem Budapestre egy fotós iskolába, és kezdetét vette két kreatív és vidám év, amit hihetetlenül élveztem! Kezdve a bolondozásokkal a stúdióban, egészen a komolyabb és elismert munkákig.
A kérdés már csak az, mi a fenéért döntöttem meg sok képet 45 fokos szögben akkoriban? :D
***
2012 - és a 45 fokos dőlésszög még mindig tart :D Ezek az első évek a folyamatos stíluskeresés és kísérletezés jegyében teltek.
Ebben az évben több felejthetetlen esküvőt is volt alkalmam fotózni. Volt a családban, a baráti körömben, de akadtak olyan teljesen idegenek is, akikkel az első pillanattól kezdve valahogy mégse voltunk teljesen idegenek <3 div="">
Rendszeresen dolgoztam együtt Czula-val, és még fontolgattam is a divatfotós szakmát.
A barátaimat mindenféle iskolai projektekhez kényszerítettem modellnek - Laci sem önszántából fekszik a víz alatt.
Megjelentek az első visszajáró ügyfelek - főleg azok, akik az előző évben összehazásodtak, s most pedig szülők lettek.
***
2013 egy nagyon sűrű és produktív év volt. Rengeteg helyre eljutottam esküvőzni, sok olyan párt ismertem meg, akiket a későbbi években is gyakran fotóztam.
(Olyan jól hangzik, szóval mindenhová hozzáteszem, hogy) osztályelsőként végeztem a fotószakon.
Megkötöttem a legfontosabb és legértékesebb, azóta is tartó fotós barátságaimat, Horennel és Laca Soós Photographyval. A velük való tapasztalatcsere felbecsülhetetlen és végtelenül szórakoztató :)
***
Átválogatva a 2014-es fotóim, úgy érzem, abban az évben kreativitásom teljében voltam :)
Miközben a 6 évvel ezelőtti önmagam egy másik életnek tűnik, ezekre a párokra úgy emlékszem, mintha tegnap fotóztam volna őket.
De az esküvőfotósok élete sem csak játék és mese. Abban az évben volt az első komoly - és azóta is egyetlen ilyen kaliberű - véleménykülönbségem egy párral, akik minden erőfeszítésem ellenére, elégedetlenül távoztak tőlem. Ilyen is előfordul. Kár lenne titkolni. (Róluk nyilván egy képet se láthattatok soha egyik oldalamon se. Szóval nem a képen látható imádni való ügyfelekről van szó.)
Ennek ellenére is, az egyik legjobb szezonom volt. Imádtam :)
***
2015-ben kétszer is szerelembe estem: az év elején a full frame-es fényképezőgépemmel, nyáron pedig az első autómmal. Így az ügyfeleim egy mobilis fotóst, és jobb minőségű képeket kapnak azóta :) Valamint én is megszabadultam szombat éjjelenként a sofőrökre várakozástól, és idegenekkel autókázástól.
Férjhez ment az egyik legjobb barátnőm - és hát persze a legjobbat akarod neki, de természetesen olyankor jut csak 20 perc a fotózásra, borús hidegben, akkor rögtönzött helyszínen :D
Erről az évről sem tudok másként nyilatkozni, minthogy imádtam és szívmelengető volt visszanézni a képeket.
Ja, a legenda igaz, és ebből az évből származik. Ha pedig még nem hallottad volna: fotózás közben beleestem egy lyukba :D

***
Hűha, hát ebből az évből szinte lehetetlen volt válogatni!
Eleve sok számomra kedves embert fotóztam, és elképesztően sokan váltak számomra kedvessé egy-egy fotózás után <3 div="">
Lefotóztam a 100. esküvőmet, ami igazán emlékezetesre sikeredett!
Most nem is írnék többet (de legszívesebben feltöltenék 20-30-40 képet is)

p.s. Ez az akkori, népszerű blogbejegyzésem még mindig aktuális.
***
Mennyi fantasztikus emberrel hozott össze a sors 2017-ben! Köztük a legfantasztikusabbal <3 div="">
Nosztalgikus öröm volt válogatni ennek az évnek a termését is!

Ha van kedvetek görgetni, idézzétek fel Kati és Józsi - számunkra bizonyosan legendás - esküvőjét.
Nézzetek vidám portrékat Fanniról.
Vagy pillantsatok bele a mi történetünkbe.
***
2018 és 2019 pedig olyan mintha tegnap lett volna...
***

You Might Also Like

0 hozzászólás

Kövess Facebook-on